Bahagian Korporat

Peranan

Menyediakan khidmat perancangan dan pelaksanaan dasar jabatan dan kerajaan, memantau prestasi program pembangunan, menyelaras maklumat yang berkaitan dengan kerja servis, menyelaras aduan pelanggan dan meningkatkan imej jabatan bagi memastikan perkhidmatan JPS memenuhi keperluan dan kepuasan pelanggan.

Bahagian Korporat JPS Negeri Perak diterajui oleh Timbalan Pengarah II JPS Negeri Perak yang memberi khidmat sokongan kepada JPS Perak.
Jumlah pegawai dan kakitangan Bahagian Korporat adalah seramai 6 orang.

 

Objektif
Memastikan pelaksanaan dasar yang berkesan dan jelas, sumber rujukan maklumat yang lengkap, tepat dan cekap, program pembangunan pemantauan dan penilaian mencapai sasaran dan imej jabatan yang tinggi.

 

Fungsi

  1. Urus setia bagi laporan-laporan berkala jabatan
  2. Urus setia bagi mesyuarat-mesyuarat utama JPS Perak
  3. Urus setia kepada jawatankuasa dan program-program kualiti JPS Perak
  4. Melapor kemajuan projek-projek pembangunan Persekutuan dan Negeri
  5. Mengendalikan aduan awam
  6. Menguruskan pelaksanaan dasar-dasar baru Kerajaan dan Jabatan
  7. Meningkatkan tahap kompetensi kakitangan JPS Perak melalui penyelarasan permohonan kursus
  8. Menyelaras khidmat perundingan kepada Agensi Pelanggan dalam pelaksanaan projek pembangunan
mds-smll
  • Tingkat 4 & 5, Bangunan Seri Perak Darul Ridzuan,
    Jalan Panglima Bukit Gantang Wahab,
    30000 Ipoh, Perak Darul Ridzuan

  • 605-209 5000
  • 605-254 0290
  • jpspk[at]perak[dot]gov[dot]my
freecounter


Kemaskini Terakhir: 14 May 2025.

© 2025 Jabatan Pengairan dan Saliran Negeri Perak

MYHRMIS MOBILE